Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



zaterdag 9 oktober 2010

Zo mooi!

Acclarare is een Latijns werkwoord. Het betekent ‘dat ik iets duidelijk maak, naar voren breng of onthul’. Het is ook de handelsnaam van #fotograaf Hans Raymaekers, die zijn kijk op de #Zuid-Limburgse wereld bij voorkeur door de lens vastlegt. Klik maar eens op http://www.acclararefoto.nl/
Hans is geen professional van oorsprong, maar een pure liefhebber met een uit de hand gelopen hobby. Het resultaat wil hij vooral delen. Daarom bent u altijd van harte welkom op zijn prachtig stekje in Elkenrade, midden in het Heuvelland.
Dat is mijn #droom- en leefplek waar ik ook vanochtend fantaseer dat ik aan topsport doe: #jeu-de-boules met mijn maten. Zoals elke zondagochtend. Mijn hoofd helemaal leegmaken en toch ook de optimale focus op dat kleine gele of oranje balletje. De achteloze euforie van binnen als ik mijn bal daar op 0,2 cm naast leg. En als het dan toch tegenzit, kijk ik om me heen, zie een prachtig landschap en op afstand het blauwe flesje #Chateau #Neubourg lonken. De hemel op aarde, speciaal voor ons op die unieke plek gecreëerd. Perfect passend bij de slogan die op de muur van onze woonkamer beletterd is: 'Herinner je gisteren, denk aan morgen, maar leef vandaag.'   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten