Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



zaterdag 16 oktober 2010

Moordsite

Herfstvakantie 2010. Slapen, bijkomen, relaxen en vooral me geestelijk ontworstelen aan de werkkramp. Wat was het heftig, die laatste twee weken. Een mix van euforie, machteloosheid, vertrouwen, zwaar teleurgesteld worden, visie, ad hoc-denken, voor- en tegenspoed. Soms zou je zo veel willen zeggen, uitleggen, beargumenteren, overtuigen en je weet dat je maar één ding kunt en mag doen: de film exclusief in je hoofd afdraaien en bij voorkeur 's nachts. Voor de rest vooral zwijgen, berusten en op zoek gaan naar andere verbindingen. Gelukkig zijn er altijd mensen die dan weer een stapje dichter naast je komen staan en samen kom je er toch weer uit.

Zo, het is er even uit. Handig zo'n blog. Dan nu maar meteen dé tip voor de regenachtige momenten van deze herfstvakantie. Ga eens naar de nieuwe site http://www.froot.nl/. Het is volgens de makers 'een nieuwe verzamelplaats van de coolste dingen op internet', gebundeld in de thema's entertainment, lyfestyle, art&design, technology en other froot. In de eerste maand hebben liefst 300.000 bezoekers Froot ontdekt. Ook ik ben heel enthousiast. Heb bijvoorbeeld genoten van de beste monologen uit de filmhistorie, de schoonheid van verval in de herfst en hard gelachen om enkele funny topclips. Maar ook last gekregen van een big smile bij het duurste broodje van de wereld (150 euro). Het duurste onderdeel van het broodje is de kaas zelf, het is namelijk witte truffel cheddar en kost al ruim €120. De kaas is door chef Blunos zelf ontwikkeld. Op het broodje zit verder: 100 jaar oude balsamico azijn, stukken kievietsei, verse vijgen en nog wat andere zooi. Vanaf nu volg ik dus de aanbeveling van Frankwatching.com op: regelmatig een extra dosis webvitaminen nemen bij Froot. Beslist ook iets voor jou, denk ik.

Meer tips vind je ook op mijn dagelijkse online magazine: http://paper.li/tjeuseeverens  Klik op 'see all articles' voor het gehele overzicht.

1 opmerking:

  1. Beste Tjeu,

    Dank voor de complimenten! We blijven ons best doen om elke dag een nieuwe portie webvitaminen voor je mee te nemen. Behalve als we afgeleid worden door paarse beren met ponpons (of zijn het pompoms?). Vergeef ons als dat gebeurt, het overkomt de beste wel eens.

    Groet Froot. Toet toet.
    (ook leuk als slagzin, bedenk ik me net)

    BeantwoordenVerwijderen