Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



vrijdag 22 oktober 2010

All Stars

Goede muziek én voetbal. Voor mij een ideale combinatie. Dus was mijn aanwezigheid gisteravond bij het zilveren jubileum-feestje van de Stichting Popmuziek Limburg een vanzelfsprekendheid. 2 x 45 minuten en een heerlijke verlenging aan optredens van de Limburg All Stars.
Het team van coach  en Pinkpop-boss Jan Smeets bezorgde me één van de hoogtepunten van deze herfstvakantie. Het meest verrast werd ik door Maurice Möllenbeck, de zanger van Kings of the Day. Het leukst vond ik de optredens van Marco Roelofs van de Heideroosjes en Mark Voorst, ooit van Pikkatrillaz. En kippenvel kreeg ik weer eens van Frans Pollux en Jack Poels, bij wiens optreden mijn vrouwlief subtiel fluisterde: 'Toch een doodzonde waard, niet schat?'
Tribunegenoten Sef en José Vergoossen, met wie we vooraf -zoals dat hoort bij een topduel - heerlijk gedineerd hadden, genoten vooral ook van het voorlaatste optreden van Sjef Diederen, die een keertje niet te lang op het podium bleef staan. Diepe bewondering was er voor de muzikaliteit van Mo'Jones en de begeleidingsband rondom muzikale genieën als gitarist Bart Oostindie en alleskunner Emil Szarkowicz, al was diens camerageilheid tijdens optredens van andere Stars soms wat irritant en onnodig afleidend.

Voor wie het gemist heeft en voor de rest van Nederland heb ik een paar links verzameld om alsnog duidelijk te maken dat we veel meer te bieden hebben dan (verkeerde?) ministers en gedogers. En wees ook niet verrast dat dit Limburgs feestje niet in Maastricht maar in Heerlen plaatsvond, want in die stad gebeurt cultureel op dit moment zoveel meer dan bij de buur die in 2018 zo graag culturele hoofdstad van Europa wil worden.  Hier zijn die links:

Bart Oostindie
Mo'Jones
Kings of the Day
Frans Pollux
Rowen Heze - America
Promotiefilmpje Limburg All Stars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten