Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



woensdag 13 oktober 2010

Troost

Het leven ervaar ik doorgaans als een feest. Ik heb zoveel mooie, interessante, lieve en inspirerende mensen om me heen, dat ik me vaker afvraag waar ik al dat geluk en die liefde aan te danken heb. Maar soms is het gevoel ook totaal anders. De laatste dagen overkwam me dat weer eens. Die bosting met mensen die geen tijd vrij willen maken om anderen een stap verder te helpen, maar puur op zichzelf en hun eigen comfortzone gericht zijn. Ik kan er echt somber van worden. Maar gelukkig heb ik er een recept voor gevonden, dat meestal redelijk werkt. Dan kijk ik naar het YouTube-filmpje van de film As it is in heaven. De hoofdrolspeelster zingt dan helemaal voor mij alleen "Het enige wat ik wil, is gelukkig worden. Zijn wie ik ben." Met een brok in de keel, maar zonder een wolk en woede in mijn hoofd stap ik dan vol overgave een nieuwe dag in. Zoals vanochtend.

Wil je ook het recept? Dit is het: http://bit.ly/du9hjt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten