Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



vrijdag 22 oktober 2010

All inclusive

Nee, ik ben niet all inclusive naar Turkije geweest. En misschien juist daarom was het dit jaar een bijzondere herfstvakantie, waarvan ik de topics graag wil delen. Het epicentrum in Gulpen was elke ochtend 2 bij 0.65 m groot: het raam in mijn werk- en inspiratiekamer van waaruit ik mocht zien hoe onbeschrijfelijk mooi de door de zon belichte kleuren van de herfst zijn. Gekleurd geluk in het Heuvelland als opstarter van een dag die eigenlijk niet meer kapot kon. Als mijn liefste nog sliep, nam ik stiekem alvast een stoot webvitamines. Deze week eens geen TED-talks, maar clips met de nadruk op schoonheid, verwondering en creativiteit.

Zo stuurde Erno Mijland me een filmpje waarin seksuele voorlichting in de beeldtaal van games wordt weergegeven: Genesis door Ramos David. Maar de klapper was de tip van Theo om de site van Guggenheimer in New York te bezoeken. Daar staan namelijk 25 geselecteerde YouTube-filmpjes op van ongekende schoonheid en creativiteit. Ik heb ze keurig over de dagen verdeeld, net als het uitgespreide genot van een doosje verrukkelijke bonbons van Rousseau. Klik hier voor deze virtuele lekkernijen. Als extra verwennerij raad ik de foto's van Sacha Teschner aan over Limburg All Stars (zie ook blog van gisteren).

Leestips van vrienden doen het ook altijd goed in een vakantie. Tegenwoordig kun je online snel beoordelen of zo'n tip ook bij jou past. De afgelopen week was dat, wat mij betreft, zeker het geval bij twee opmerkelijke tijdschriften: The Story of Cool en Slow Management Klik ze maar eens aan en blader ze door. Heel speciaal was ook het bezoek aan het Limburg House of Wonders aan het Vrijthof in Maastricht. Tot 15 januari heb je de kans om dit rariteitenkabinet te ondergaan (dinsdag t/m zondag van 12-19 uur).

Maar het allerleukste in de afgelopen week was dat ik uren heb mogen doorbrengen met Leo, Sjef, Jo, Thuur, Anton, Annet, Anouk, DatDatMog, Sef, José, Margret, Ger, Harry, Marian, Fanny, Martijn, Niels, Joost, Egid, Bas, Sjef, Marij, Jan, Ingrid, Kim, Lex, Frederike, Erno, Guido, Inez, Pierre, Joop, Theo... Zij waren mijn 'all inclusive', zij het onbetaalbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten