Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



zondag 10 juli 2011

Het zondagochtendgevoel

De eerste zondag van Vakantie 2011. Ik hoor eigenlijk gestrest in een file te staan op weg naar een camping in Zuid-Frankrijk waar het vooral zoveel mogelijk Nederlands moet ruiken. Vergeef me dat dit niet aan mij is besteed. Sterker nog: laat me maar, ik ben niet te helpen, want ik maak toch zo vreemde keuzes! Zoals vandaag. Zojuist mijn lieve vrouw geen ontbijt op bed gebracht, maar dit You Tube-filmpje:


Gisteren was het nog een tweet van Gijs Hoofs. Vandaag is dit de meest vrolijke vakantiestart sinds jaren. Binnen een paar tellen waren we aan het dansen op de paar vierkante meters rondom ons bed. Op een manier die je kids op officiĆ«le feestjes zo ongelooflijk genant vinden, maar die zo goed aanvoelt. Net als vanochtend ook weer de muziek van Schiffers.fm op Radio 2, het perfecte eitje en het partijtje jeu de boulen op een van de mooiste plekken van ons land. Ik weet het zeker, dit worden wel heel bijzondere, puurzame vakantieweken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten