Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



donderdag 28 juli 2011

Zo mooi is Twitter (1)

'Nee, ik Twitter niet. Ik hoef niet te weten wat al die zogenaamde 'vrienden' eten, waar ze zich bevinden of wat hun vakantieleed is. Verspilde tijd.' De man naast me op het verregend terras sprak deze live-tweet gisteravond ongevraagd tegen mij uit toen hij me zag iPadden. Ik had er even geen zin in om hem van tegenargumenten te voorzien. Daarvoor lonkten de Gulpener Ur-Weizen en het stokbroodje Surninaamse kip te nadrukkelijk.

Vanochtend ligt dat iets anders, heb ik opeens wel de neiging om uit te leggen dat het anders zit (in een vakantie ben je natuurlijk niet opeens onderwijsman-af ...). Nu zou ik een (te) lang verhaal kunnen houden over hoe ik maandenlang mijn Tweetdeck zo heb ingericht dat ik in zorgvuldig geselecteerde kolommen bijna louter waardevolle informatie via tweets ontvang, die ik heel vaak kan inzetten voor mijn werk. Zeker als ik ook nog eens met behulp van Evernote snel en effectief doorselecteer.

Maar ik heb besloten het anders te doen. Overtuigingskracht zit zelden in het massale, maar heel vaak in het verfijnde. Daarom deel ik de rest van mijn vakantie regelmatig met u als lezer van mijn blog welke mooie opbrengsten uit mijn Tweetdeck ik heb opgeslagen in Evernote om te koesteren, nog eens te lezen, te bekijken of in een slapeloos nachtelijk uurtje naar te luisteren. Een gedeeld vakantiepresentje dus.

Uit de oogst van 27 juli:
1. Een prachtig inspirerend filmpje over jongens die een onmogelijk lijkende droom realiseren:

2. Zelf lees ik in VI altijd het eerste de column van dichter, columnist en zeer verdienstelijk gitarist/zanger Nico Dijkshoorn. Hij blijkt 's nachts ook prachtige radio te maken. Gisteren kreeg ik via een tweet als bewijs daarvan enkele meesterlijke podcasts binnen: een combinatie van heerlijke muziek en typische Dijkshoorn-humor. Klik hier.

3. Thomas Marzano uit Eindhoven stuurt dagelijks tips over prachtige design- en fotosites. Zoals gisteren deze serie over close-ups van ogen.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten