Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



zondag 17 augustus 2014

Ouder worden (1)

Vandaag sluit ik voor het 29-ste jaar achter elkaar de zomervakantie af met de Bierfeesten in m'n eigen Gulpen. Bijna drie decennia geleden begonnen als randprogramma voor de slotetappe van wat toen nog de Ronde van Nederland heette. Een vijftal jaren mocht ik samen met Astrid en andere bestuursleden proberen het evenement uit een financieel dal te halen en te pimpen. Met succes. Kortom, een zomer zonder Bierfeesten kan ik me niet voorstellen. Tot dit weekend.

Opeens vond ik me op zaterdagavond niet met het zoveelste pilsje terug aan een stehtisch voor het hoofdpodium of in de Dorpsstraat, maar heel even met een wijntje op een rustig terras aan de zijkant van waar het allemaal gebeurde. Tevergeefs speurden m'n ogen naar vrienden en kennissen met wie we jarenlang steeds drie dagen hebben doorgezakt tot het bitterzoete einde. Ze waren er niet (meer). Vanmiddag zullen we elkaar wel weer treffen, want de artiestenmiddag is nog steeds gezellig voor jong én oud. Helaas moet ik toegeven dat ook ik aan het (te harde) muzikale geweld van een groep als Sixty 1 Bars op vrijdag geen lol meer kan beleven, maar dat ik gisteravond erg trots was en genoot toen ik de lokale dj-kanjer Sjolson zoveel jongere gasten zag vermaken. Dat geldt blijkbaar niet meer voor mijn vrienden.

Toch wil ik het niet opgeven. Vandaar deze oproep: laten we volgend jaar bij de jubileumeditie op zaterdag in de luwte maar een eigen feestje bouwen. Startend met een lekker feestmenuutje van Roy en daarna vanaf een terras toch samen genieten van het unieke sfeertje in het dorp. De allerjongsten met een NIX 18-polsbandje op het plein en wij met een ALLES 50/60- bandje op gepaste afstand, maar niet minder plezier hebbend. Om ook in 2015 op zondagavond traditioneel  na Erwin af te sluiten met zo'n ongezonde maar overheerlijke hamburger met alles erop en eraan. Zoals dat elk jaar (alleen) mag op de derde zondag van augustus in Gulpen op het mooiste en gezelligste pleintje van het Heuvelland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten