Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



zondag 25 december 2011

De lijstjes van 2011 (1)

Het is een tik, zelfs een beetje een verslaving: mijn interesse in allerlei lijstjes in deze week waarin alweer een jaar in een razend tempo uitademt. Tussen kerstavond en de jaarwisseling kan ik er naar mijn gevoel zelfs niet zonder. Het leukste, beste, meest tegenvallende, opmerkelijkste van de afgelopen maanden, verdeeld over en vooral vastgelegd in tientallen categorieën. Een blog is natuurlijk een dankbaar middel om eigen lijstjes samen te stellen. Voor wie het leuk vindt  en/of dezelfde verslaving kent, deel ik de komende dagen het resultaat graag.

Het eerste lijstje is de huis-top 10 van favoriete muzieknummers. Dit jaar bleven op kerstavond de spelletjes in de kast en bogen we ons, met de iPad als dankbaar archief op tafel, over de vraag: welke twee nummers zet je bovenaan je persoonlijke Top 10? Het resultaat is een heuse gezinslist van hele mooie clips geworden, die mogelijk op kerstavond 2012 bijgesteld zal moeten worden, maar vanaf nu vaker bekeken zal worden. Zeker weten. Het verhaal achter elk nummer blijft in de familie, zo hebben we elkaar beloofd, maar te genieten valt er zeker iets voor (bijna) iedereen die ernaar kijkt:














Geen opmerkingen:

Een reactie posten