Welkom

Mijn naam is Tjeu. Een ontelbare woordenstroom heb ik in mijn leven al gedeeld. Met vrienden, lezers, leerlingen, collega's en onbekenden. Vol liefde, emotie, soms met woede, dan weer met grote dankbaarheid. In boeken, op schoolborden, in trendy magazines, tijdschriften en nu online. Voor mij, voor jou.



dinsdag 2 augustus 2011

Puffend pronken

Een dagje 29 graden in de schaduw. We wisten gisteren niet meer wat ons overkwam. Het leverde voorspelbare situaties op: klagende terrasbezoekers omdat het meteen weer heel erg warm was, terecht om ijs zeurende kids, schaamteloze blote buiken en verkeerde leggings. Dan ben ik altijd heel blij met een  onverwacht moment.

Gistermiddag 15.41 uur, Gulpense tijd. Het is een mooie trend dat steeds meer vrouwelijke schoonheden per racefiets de Limburgse heuvels proberen te bedwingen. Perfect opgemaakt, met een voorkeur voor dure wielergadgets en vooral geen grammetje vet te veel. Zo'n wielerengel reed als een levende expositie van schoonheid en sportiviteit gisteren in mijn dorp de steile Dorpsstraat op, zichtbaar genietend van vele jaloerse blikken. Totdat ze opeens achter haar een onbekend geluid hoorde. Voordat ze het besefte, werd ze voorbijgereden door een man met een felgekleurd oranjeshirt in een ...scootmobiel, die precies op dat moment fijntjes glimlachend aan zijn sigaar trok. Van schrik schakelde zij ook nog eens verkeerd en kon niet aanhaken. Puffend pronken in het kwadraat. Puur zomergenot anno 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten